Bardia, here I come. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mieke Simons - WaarBenJij.nu Bardia, here I come. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mieke Simons - WaarBenJij.nu

Bardia, here I come.

Door: Mieke Simons

Blijf op de hoogte en volg Mieke

21 Februari 2017 | Nepal, Kathmandu

Goedemorgen,
Net een heerlijk ontbijt achter de kiezen in een van mijn favoriete restaurantjes, Gaia. Vooral de citroen-honing-gemberthee is goddelijk, zeker bij een zere keel. Onvermijdelijk bij de smog in deze stad, maar vergeleken bij 2015 wel minder, al lopen nog veel mensen met mondkapjes rond. Toen zat de lucht potdicht, waardoor de smog bleef hangen.

Langzaam kom ik uit de overlevingsmodus, waarin mijn hersenen overuren hebben gedraaid en ik niet kon genieten van de leuke plekjes hier. Ik heb ze wel bezocht, ook dingen geproefd die ooit goed smaakten, maar niets als zodanig ervaren. Alsof de zintuigen weigeren in een dergelijke situatie, behalve voor datgene waar je alert op moet blijven.
Zoals Sandra het zo mooi zegt: reizen is geen vakantie, maar soms hard werken.

Gisteravond met de kippen op stok, vanochtend uitgebreid gedoucht en schone kleren aangetrokken, die natuurlijk weer smerig gaan worden na 16 uur in een gore bus. Maar het voelt als weelde. Vervolgens alle bagage opnieuw ingepakt en klaargezet zodat ik in alle rust nog even kan genieten van o.a. dit ontbijt. Hier vlakbij ligt 'Seeing hands', de massagesalon door blinden, waar ik even ben binnengestapt om mijn masseuse van toen te ontmoeten. Ze heeft vandaag een vrije dag, maar ik heb uitgelegd wie ik ben en beloofd over enkele weken terug te komen.

Gisteren en vandaag ontmoette ik een Amerikaan, zomaar op straat, praatje gemaakt. Over een intro hoef je nooit lang na te denken 'where are you from and where are you going to?' Ik kon het in beide gevallen niet nalaten hen te feliciteren met hun nieuwe president. Aan de reactie kan ik vervolgens zien of ik met een Trump-stemmer te maken heb of niet. Goddank, ik vermoed dat Trump-stemmers zelden kiezen voor Nepal. Over een paar weken wordt duidelijk hoe Nederland kiest. Ik heb half januari al een aanvraag ingediend om op afstand te kunnen stemmen - wil mijn stem absoluut nooit verloren laten gaan - maar na wat correspondentie over en weer met gemeente en ministerie was het formulier op mijn vertrekdag nog niet binnen. Lang leve de bureaucratie in het digitale tijdperk.

Ook nu geldt het bekende toverwoord: ' loslaten' waar je op dit moment niets aan kunt veranderen.

Jullie reacties zijn goud waard en ik ben stomverbaasd dat sommige oersterke vrouwen van zichzelf denken mijn situatie niet aan te kunnen! Clementien, Louise, Gertie, Sandra, kijk eens goed naar jezelf en je ervaringen. En Lida, wees gerust, Jan Klaassen, Katrijn en Piet Agent hebben alle stormen doorstaan.

Tot zover Kathmandu, het was lang genoeg.

Namaste,
Mieke.


  • 21 Februari 2017 - 11:00

    Jacqueline Schmidt:

    Hoi Mieke,

    Het is weer geweldig om je ervaringen te lezen. Een grote uitdaging, maar wel een, die wel bij jou past.
    Ook ik was stomverbaasd over de tijdaanpassing in Turkije, kan mij niet herinneren dat ik dat ergens heb gelezen.
    Het meest vervelende lijkt me, als je na een turbulente lange reis op je bagage staat te wachten en er komt niets. Zeker bij de start van je reis.
    Hopelijk, heb je als je dit verhaal leest, een voorspoedige reis naar Bardia achter te rug.

    Groetjes en nog veel avontuurlijke belevenissen,
    Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Terug naar Nepal.

Van november 2015 t/m januari 2016 reisde ik solo door India en Nepal, heb vele avonturen beleefd, maar vooral veel mensen ontmoet. Ik ben opgelicht in Delhi, heb in diezelfde stad een fietstocht gemaakt door een onovertroffen verkeersdrukte, vergezeld door hartsvrienden en verstokte wereldreizigers Willeke en Be.

Vervolgens in Nepal een korte Himalayatrekking met 3 Nederlandse vrouwen en een gids, fijne contacten met een Italiaanse fotograaf en andere ruige Himalayaklimmers. Na 4 weken belandde ik in Bardia, nabij het daar gelegen wildpark en werd uitgenodigd op de plaatselijke school. Daar heb ik uiteindelijk 3 weken vrijwilligerswerk gedaan en via donaties uit Nederland de school van vele materialen kunnen voorzien. Hier ben ik mee doorgegaan vanuit Nederland, heb de contacten warm gehouden en ben heel blij dat ik aanstaande februari voor 4 weken terug kan gaan. Opnieuw met educatieve materialen vanuit o.a. donaties.

Mijn vorige reis eindigde in India, nadat ik de grens Mahendranagar-Banbassa met paard en wagen ben overgestoken, op weg naar Rishikesh, spiritueel centrum van de wereld. Op die plek luidde ik 2016 in en kreeg spoedig enkele malen apenvisite op mijn hotelkamer. Uiteindelijk ben ik via een kort verblijf in Delhi teruggevlogen naar huis, als een rijker persoon, maar moeizaam wennend aan mijn oude wereld.

Ik hoop op deze site mijn avontuur schrijvend te kunnen vervolgen. Tijdens mijn verblijf in Bardia liet deze site het afweten en heb ik mijn lezers bediend via e-mail. Mocht je interesse hebben in het vervolg, laat dit dan even weten middels een bericht op deze site.

Namaste,
Mieke.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2024

Van Lutjebroek naar Bardia, op de fiets.

12 December 2023

Weer een reddende engel

10 December 2023

Verbinding

08 December 2023

Afzien en genieten

05 December 2023

Geschiedenisles
Mieke

Van november 2015 t/m januari 2016 reisde ik solo door India en Nepal, heb vele avonturen beleefd, maar vooral veel mensen ontmoet. Ik ben opgelicht in Delhi, heb in diezelfde stad een fietstocht gemaakt door een onovertroffen verkeersdrukte, vergezeld door hartsvrienden en verstokte wereldreizigers Willeke en Be. Vervolgens in Nepal een korte Himalayatrekking met 3 Nederlandse vrouwen en een gids, fijne contacten met een Italiaanse fotograaf en andere ruige Himalayaklimmers. Na 4 weken belandde ik in Bardia, nabij het daar gelegen wildpark en werd uitgenodigd op de plaatselijke school. Daar heb ik uiteindelijk 3 weken vrijwilligerswerk gedaan en via donaties uit Nederland de school van vele materialen kunnen voorzien. Hier ben ik mee doorgegaan vanuit Nederland, heb de contacten warm gehouden en ben heel blij dat ik aanstaande februari voor 4 weken terug kan gaan. Opnieuw met educatieve materialen vanuit o.a. donaties. Mijn vorige reis eindigde in India, nadat ik de grens Mahendranagar-Banbassa met paard en wagen ben overgestoken, op weg naar Rishikesh, spiritueel centrum van de wereld. Op die plek luidde ik 2016 in en kreeg spoedig enkele malen apenvisite op mijn hotelkamer. Uiteindelijk ben ik via een kort verblijf in Delhi teruggevlogen naar huis, als een rijker persoon, maar moeizaam wennend aan mijn oude wereld. Ik hoop op deze site mijn avontuur schrijvend te kunnen vervolgen. Tijdens mijn verblijf in Bardia liet deze site het afweten en heb ik mijn lezers bediend via e-mail. Mocht je interesse hebben in het vervolg, laat dit dan even weten middels een bericht op deze site. Namaste, Mieke.

Actief sinds 06 Nov. 2015
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 80023

Voorgaande reizen:

22 Januari 2020 - 21 Februari 2020

Relativeren.

16 Februari 2017 - 17 Maart 2017

Terug naar Nepal.

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: