Nog een stapje naar 2018 en dan ..... wegwezen. - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Mieke Simons - WaarBenJij.nu Nog een stapje naar 2018 en dan ..... wegwezen. - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Mieke Simons - WaarBenJij.nu

Nog een stapje naar 2018 en dan ..... wegwezen.

Door: Mieke Simons

Blijf op de hoogte en volg Mieke

31 December 2017 | Nederland, Munstergeleen

Dag lezers,

De bagage staat klaar en het is wederom een hoeveelheid waarvan je kunt zeggen: hoe krijg je alles in Nepal? En dat is niet het enige, maar ook daar moeten al die rugzakken nog een aantal keren verplaatst worden. Lida was hier vanochtend met haar compleet ingepakte rugzak om deze nog iets beter te laten afstellen door de eigenaar, Anton. Gewicht 15 kilo, hoogte van heupen tot boven haar hoofd. Nu heeft Lida weinig heupen, zoals ze zegt, maar iedereen snapt wel waar die rugzak begint.

Ikzelf sleur nog meer mee en dat heeft vooral te maken met schoolmaterialen. Vele meters bewerkt schildersdoek, zo'n 50 tubes acrylverf, kwasten, paletjes, een tent van 5 kilo (voor mijn vriend Pramesh, cadeau van een vriend in NL), 24 exemplaren van mijn boekje. Alsof dat nog niet genoeg is heb ik - na een overweldigende inzameling aan donaties - Bikram, hoofd van BBAS Memorial School, gevraagd wat er deze keer nodig is. Ze zouden zeer geholpen zijn door een beamer en een of meer computers. Pfff.... dat is niet niks, dacht ik zo. Maar al gauw begon het bij mij te kriebelen om deze wens in vervulling te laten gaan en ben gaan denken, rekenen en zoeken. Uiteindelijk blijkt een beamer hier goedkoper dan in Nepal en heb ik er een aangeschaft van goede kwaliteit, gewicht 3 kilo. Deze gaat in de handbagage. Computers of laptops zijn in Nepal goed te koop en afhankelijk van de gewenste kwaliteit kan ik enkele exemplaren aanschaffen ter plekke. Dit is werkelijk geweldig, om zulke degelijke en duurzame materialen te kunnen aanbieden die de mogelijkheden enorm verbreden en vergemakkelijken. Grote dank aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt.

Na een laatste trappenreeks van 5x heen-en-weer hebben we rust ingelast. De Tour wordt ook gewonnen in bed. Na een wekenlange zware belasting van rug en benen is het lichaam toe aan herstel en boet het nog niet in aan conditie. Ik voel dat de pijnen verdwenen zijn. Laat Poon Hill maar komen, we zijn er klaar voor.

Vanavond Oudejaarsavond, gewoon lekker met z'n tweeën op de bank, witte wijn en verse vis bij de hand. Ik herinner de Oudejaarsavond van twee jaar geleden in Rishikesh, toen ik helemaal alleen op mijn hotelkamer zat met een fles water en een zak pistachenootjes. Er gebeurde nauwelijks iets, behalve een paar vage knallen vuurwerk om 12 uur 's nachts. De daaropvolgende dagen waren stukken spannender met tweemaal apenvisite op mijn kamer, een stalker en de doop in de Heilige Ganges tijdens een raftingavontuur.

We gaan zien wat 2018 brengt, te beginnen bij een groots avontuur van deze twee meisjes op leeftijd. We popelen om te gaan, eerst nog wat rustige uurtjes met manlief en morgen een dikke knuffel voor mijn 89-jarige vader, die een zwaar jaar achter de rug heeft, maar voor wie ik samen met mijn lieve zus en broers een optimale zorg kan bieden. Nu laat ik het even over aan de anderen en mijn vader krijgt regelmatig een telefoontje vanuit Nepal. Met mijn nieuwe (en eerste) IPhone, cadeautje van Bart en Susan.

We hopen jullie te bedienen met veel smeuiige verhalen. Er zijn heel wat nieuwe lezers bij gekomen, vooral aan Lida's kant. Op deze wijze kan ik even testen of de blogs goed bij jullie binnen komen.

Een liefdevol 2018 voor allen!
Namaste,
Lida en Mieke



  • 31 December 2017 - 16:35

    Gertie:

    Mieke en Lida,

    Wat een avontuur staat jullie te wachten!!!! Zoals bekend bij Mieke, wachten wij smachtend op weer de eerste berichten om bij het ontbijt te kunnen lezen. Wat fijn dat er zoveel aan donaties is binnengekomen. Wij weten nu zeker dat dit ook echt ter plekke komt en niet zoals bij vele andere grote inzamelingen je maar moet afwachten. Wij wensen jullie een super tijd, doe vooral voorzichtig met lijf en leden, ongedierte, apen, stalkers enz. ;)

    Groet van Gertie en Victor

  • 31 December 2017 - 16:40

    Chantal:

    Een hele goede reis, geniet en ik kan niet wachten om weer mee te lezen en mee te reizen!
    Goede roetsj, en tot volgend jaar

  • 31 December 2017 - 16:44

    Jacqueline :

    Hoi Mieke en Lida,
    Wij wensen jullie voor vandaag nog een goed uiteinde

  • 31 December 2017 - 16:43

    Jacqueline :

    Hoi Mieke en Lida,
    Wij wensen jullie voor vandaag nog een goed uiteinde

  • 31 December 2017 - 17:21

    Erna :

    Lieve meiden,
    Ik wens jullie een hele fijne en nuttige reis toe samen.
    Veel plezier en pas goed op elkaar !
    Lieve groet,
    Erna

  • 31 December 2017 - 17:59

    Harry Cordewener:

    Hoi Mieke,

    Ik las vandaag het eerste van een komende reeks verslagen van je reis.
    Karien en ik zijn erg benieuwd naar je verdere verhalen over je werk in Nepal.
    We wensen je nogmaals een heel goede reis en veel groeten aan Anton

  • 31 December 2017 - 18:54

    Marian Von Weersch:

    Je eerste blog is binnen gekomen in onze huiskamer. Ik zal me even voorstellen, ben een renvriendin van Lida. Leuk hoe jij je verhaal schrijft Mieke, maar je bent ook niet voor niets schrijfster. Ik kijk uit naar jullie verhalen en belevenissen. Goede reis overmorgen!

  • 31 December 2017 - 21:18

    Wilma Winteraeken:

    dag dappere meisje,

    laat maar komen, die smeuiige verhalen.
    Ik heb geleerd van de vorige reis, dat het achteraf geschreven wordt en dus, min of meer, een happy end gekregen heeft...
    Liefs van Wilma

  • 31 December 2017 - 22:20

    Corry:

    Hallo Mieke en Lida.

    Wat een mooi avontuur gaan jullie samen tegemoet. Wij wensen jullie een goede reis en wachten vol spanning op de reisverhalen.

    Lieve groeten Corry en Harry.

  • 01 Januari 2018 - 11:40

    Hugo En Toos:

    Reislustige dames,
    Jullie beginnen dit jaar al met een spannende onderneming !
    We willen jullie een goede reis wensen en heel veel plezier.
    Gelukkig nieuwjaar !
    Hugo en Toos

  • 01 Januari 2018 - 12:20

    Peter Van Tilburg:

    Na het leuk geschreven inleidende verhaal gelezen te hebben,wensen ik jullie een goede reis naar Nepal !
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen tijdens deze niet alledaagse reis!
    Succes!!!
    Peter van Tilburg

  • 01 Januari 2018 - 12:36

    Marly Ubachs:

    Hallo Lida en Mieke, het grote avontuur gaat beginnen, en ik hoop een beetje mee te kunnen reizen door jullie verhalen. Fijn dat er zo goed gesponsord is, en dat je een heleboel goede dingen hiermee kunt doen.
    Marly Ubachs

  • 01 Januari 2018 - 12:58

    Inez:

    Een hele mooie reis gewenst voor jullie!
    Inez

  • 01 Januari 2018 - 15:31

    Tooske:

    Hallo dappere dames,

    Als allereerste een geweldig 2018 gewenst met een mooie reis voor de boeg gaat dat vast lukken. Het begint al heerlijk nietwaar.
    We verheugen ons op de vele spannende verhalen.
    Succes met al jullie ondernemingen en vooral veel plezier samen.

    Lieve groet Toos en Paul

  • 01 Januari 2018 - 19:19

    Tiny En Hub:

    dag Mieke en Lida vanuit een nat Windraak een gelukkig nieuwjaar.Een goede en voorspoedige reis'geniet er van.Wij wachten op jullie reisverhalen.Groetjes Tiny en Hub


  • 01 Januari 2018 - 22:00

    Ben Teunissen:

    Hallo Mieke,
    De tassen en koffers gepakt.
    Alles op jouw wijze weer goed georganiseerd.
    Nu maar hopen dat de beren van de weg blijven.
    En jij en Lida snel in Nepal bij je geliefde mensen aan zullen komen.
    We wensen je alle goeds, weinig tegenslagen en veel positieve verrassingen.
    एक राम्रो यात्रा (Ēka rāmrō yātrā)
    Carla en Ben

  • 01 Januari 2018 - 22:21

    Clementien:

    Hallo wandel maatjes! Wat een geweldige start voor het nieuwe jaar. Ik kijk uit naar jullie verhalen en wens jullie een hele fijne tijd toe. Clementien

  • 02 Januari 2018 - 16:56

    Petri Dobbenberg:

    Fantastisch om jullie te volgen! Ik wens jullie een goede reis. Liefs, Petri

  • 02 Januari 2018 - 18:52

    Rini Hofman:

    Hallo Mieke en Lida,

    Een goed begin van vast en zeker een jaar om nooit te vergeten!!
    Wanneer vertrekken jullie precies?
    Ik wens jullie natuurlijk een onvergetelijke reis, liefs en succes! rini

  • 03 Januari 2018 - 12:44

    Eva En Maarten:

    Heel veel plezier en succes op dit geweldige reisavontuur dames Stay safe xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Munstergeleen

Terug naar Nepal.

Van november 2015 t/m januari 2016 reisde ik solo door India en Nepal, heb vele avonturen beleefd, maar vooral veel mensen ontmoet. Ik ben opgelicht in Delhi, heb in diezelfde stad een fietstocht gemaakt door een onovertroffen verkeersdrukte, vergezeld door hartsvrienden en verstokte wereldreizigers Willeke en Be.

Vervolgens in Nepal een korte Himalayatrekking met 3 Nederlandse vrouwen en een gids, fijne contacten met een Italiaanse fotograaf en andere ruige Himalayaklimmers. Na 4 weken belandde ik in Bardia, nabij het daar gelegen wildpark en werd uitgenodigd op de plaatselijke school. Daar heb ik uiteindelijk 3 weken vrijwilligerswerk gedaan en via donaties uit Nederland de school van vele materialen kunnen voorzien. Hier ben ik mee doorgegaan vanuit Nederland, heb de contacten warm gehouden en ben heel blij dat ik aanstaande februari voor 4 weken terug kan gaan. Opnieuw met educatieve materialen vanuit o.a. donaties.

Mijn vorige reis eindigde in India, nadat ik de grens Mahendranagar-Banbassa met paard en wagen ben overgestoken, op weg naar Rishikesh, spiritueel centrum van de wereld. Op die plek luidde ik 2016 in en kreeg spoedig enkele malen apenvisite op mijn hotelkamer. Uiteindelijk ben ik via een kort verblijf in Delhi teruggevlogen naar huis, als een rijker persoon, maar moeizaam wennend aan mijn oude wereld.

Ik hoop op deze site mijn avontuur schrijvend te kunnen vervolgen. Tijdens mijn verblijf in Bardia liet deze site het afweten en heb ik mijn lezers bediend via e-mail. Mocht je interesse hebben in het vervolg, laat dit dan even weten middels een bericht op deze site.

Namaste,
Mieke.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2024

Van Lutjebroek naar Bardia, op de fiets.

12 December 2023

Weer een reddende engel

10 December 2023

Verbinding

08 December 2023

Afzien en genieten

05 December 2023

Geschiedenisles
Mieke

Van november 2015 t/m januari 2016 reisde ik solo door India en Nepal, heb vele avonturen beleefd, maar vooral veel mensen ontmoet. Ik ben opgelicht in Delhi, heb in diezelfde stad een fietstocht gemaakt door een onovertroffen verkeersdrukte, vergezeld door hartsvrienden en verstokte wereldreizigers Willeke en Be. Vervolgens in Nepal een korte Himalayatrekking met 3 Nederlandse vrouwen en een gids, fijne contacten met een Italiaanse fotograaf en andere ruige Himalayaklimmers. Na 4 weken belandde ik in Bardia, nabij het daar gelegen wildpark en werd uitgenodigd op de plaatselijke school. Daar heb ik uiteindelijk 3 weken vrijwilligerswerk gedaan en via donaties uit Nederland de school van vele materialen kunnen voorzien. Hier ben ik mee doorgegaan vanuit Nederland, heb de contacten warm gehouden en ben heel blij dat ik aanstaande februari voor 4 weken terug kan gaan. Opnieuw met educatieve materialen vanuit o.a. donaties. Mijn vorige reis eindigde in India, nadat ik de grens Mahendranagar-Banbassa met paard en wagen ben overgestoken, op weg naar Rishikesh, spiritueel centrum van de wereld. Op die plek luidde ik 2016 in en kreeg spoedig enkele malen apenvisite op mijn hotelkamer. Uiteindelijk ben ik via een kort verblijf in Delhi teruggevlogen naar huis, als een rijker persoon, maar moeizaam wennend aan mijn oude wereld. Ik hoop op deze site mijn avontuur schrijvend te kunnen vervolgen. Tijdens mijn verblijf in Bardia liet deze site het afweten en heb ik mijn lezers bediend via e-mail. Mocht je interesse hebben in het vervolg, laat dit dan even weten middels een bericht op deze site. Namaste, Mieke.

Actief sinds 06 Nov. 2015
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 80719

Voorgaande reizen:

22 Januari 2020 - 21 Februari 2020

Relativeren.

16 Februari 2017 - 17 Maart 2017

Terug naar Nepal.

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: