Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Mieke Simons - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Mieke Simons - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

30 Oktober 2023 | Nederland, Munstergeleen

Dag lezers,

Het is weer zover, mijn vertrek naar Nepal staat voor de deur. De afgelopen dagen heb ik gepoogd rust te pakken, maar tegelijkertijd is er ook continu onrust. De bagage, de documenten, is het allemaal op orde? Hoeveel kilo mag ik meenemen op deze vlucht? Gewikt en vooral gewogen heb ik, het luistert heel nauw. Gek is dat, ‘vroeger’ had ik daar nooit last van. Ik kan deze stress toeschrijven aan de huidige maatregelen in de luchtvaart, maar ook aan mijn leeftijd. Aan ervaring zal het zeker niet liggen, daaraan geen enkel gebrek. Het maakt ook niet uit, ik moet gewoon zorgen dat de voorbereidingen op orde zijn en dan ‘go with the flow’, op z’n Nepalees. Inmiddels bekend bij mijn lezers.

En daar begint ook de vreugde die ik telkens weer beleef, de reden waarom ik al dit gedoe voor lief neem. Eenmaal in Nepal dwaalt er na enkele dagen een soort van diepe ontspanning over mij neer, een gevoel waarnaar ik hier, meestal tevergeefs, op zoek ben. Waarom zou je je druk maken over trivialiteiten? Leef je leven en doe daar iets goeds mee, zorg voor jezelf en je medemens, maar verder is het zinloos om overal bij stil te staan. Levenslessen van grote waarde.

Enfin, morgenochtend word ik door Anton naar luchthaven Brussel Zaventem gebracht. Hopelijk ruim op tijd om in te checken voor de vlucht naar Istanbul. Vervolgens door naar Delhi, waar ik mijn grote bagage moet afhalen en opnieuw inchecken voor de vervolgvlucht naar Kathmandu. Daar heb ik ruim de tijd voor. Een transit in India levert altijd spanning op. Heb je wel of geen transitvisum nodig? Nou, daarmee heb ik ruimschoots ervaring, het bewogen jaar 2018 in herinnering.

Volgens plan moet ik rond 13 uur landen in Kathmandu, neem daar een taxi naar Boudha voor de ontmoeting met de Australian ladies van Bright Futures of Bardia, Jacqui en Anjo. Zij komen die dag rechtstreeks vanuit Bardia, met name voor een bezoek aan ons schoolproject. De afgelopen dagen heb ik hierover regelmatig contact onderhouden met Jacqui . Zij geeft deels de knelpunten van dit moment aan plus waar ik van waarde kan zijn de komende weken. In dit geval vooral in uitbreiding van de schoolbibliotheek en sportartikelen. Hiervoor ga ik naar de mij bekende boekwinkels in Kathmandu voor aanschaf van boeken in de Nepalese taal. Omdat ik, op aanraden van Sonja, vooral iets ga doen in ecologische bewustwording, ga ik ook op zoek naar boeken over dit thema, gericht op diverse leeftijden.

Veel te doen bij aankomst in Kathmandu. Mijn plan is om daar minimaal een week te verblijven en daarna per bus af te reizen naar Bardia. Aanvankelijk had ik een tussenstop in Tansen gepland, maar met een halve bibliotheek als extra bagage denk ik er toch over om linea recta door te reizen naar Bardia. Waarschijnlijk ben ik dan wel bevrijd van de zes chromebooks/laptops die ik achterlaat bij oudere studenten in Kathmandu.

Tot zover deze reisplanning in vogelvlucht. Details volgen de komende weken. Nu proberen een paar uurtjes slaap te pakken. Mijn bagage staat gereed en de wekker staat aan.

Tot snel, vanuit Kathmandu.


  • 30 Oktober 2023 - 23:43

    Jacqueline Schmidt :

    Nogmaals, het ga je goed de komende weken. We wachten je verhalen en belevenissen af!!

    Geniet ervan, maar vooral... Adem in... Adem uit [e-1f618]

    Jacqueline


  • 30 Oktober 2023 - 23:48

    M Vd Feltz :

    Ik wil een goede reis toewensen en ik hoop dat je weer veilig op de gewenste plek aankomt. Gr Monny


  • 30 Oktober 2023 - 23:48

    M Vd Feltz :


  • 31 Oktober 2023 - 00:07

    Marian:

    Goeie reis Mieke!


  • 31 Oktober 2023 - 00:07

    Marian:


  • 31 Oktober 2023 - 07:22

    Anton Simons :

    Rāmrō yātrā, Mieke, goede reis!


  • 31 Oktober 2023 - 08:05

    Jeannine Van Aalst :

    Heel veel succes Mieke en veilige vlucht.


  • 31 Oktober 2023 - 08:05

    Jeannine Van Aalst :


  • 31 Oktober 2023 - 08:05

    Jeannine Van Aalst :


  • 31 Oktober 2023 - 08:57

    Inez Van Der Spek:

    goede reis en een prachtige tijd daar weer toegewenst!

    Inez


  • 31 Oktober 2023 - 11:23

    Gwinny Zeeuwen:

    Goede reis en een fantastische tijd in Nepal!

    Gwinny [e-1f618]


  • 31 Oktober 2023 - 11:38

    Ena:

    Alle goeds Mieke en succes met alles, groetjes Ena


  • 31 Oktober 2023 - 11:38

    Ena:


  • 31 Oktober 2023 - 14:26

    Marianne :

    De beste wensen voor een geweldige reis Mieke!


  • 31 Oktober 2023 - 19:09

    René Mevissen :

    Goede reis én fijn verblijf Mieke!

    Groet oet Aelse,

    René


  • 31 Oktober 2023 - 19:09

    René Mevissen :


  • 01 November 2023 - 21:28

    Willeke En Be:

    We wensen je een prachtige reis en succes met alle mooie projecten. We kijken weer uit naar je verhalen!!!

    Willeke en Be


  • 01 November 2023 - 21:28

    Willeke En Be:


  • 01 November 2023 - 21:28

    Willeke En Be:


  • 02 November 2023 - 15:22

    Petra:

    Hé Mieke,

    Leuk om je reisbelevenissen weer te mogen volgen in deze herfstige dagen.

    En weer een reis met een missie. Top

    Vele groeten van de zus van Sonja, Petra


  • 02 November 2023 - 16:53

    Sharlene Lucia:

    Fijne verblijf en een uitdagende, leerzaam vakantie [e-1f60a].


  • 02 November 2023 - 16:53

    Sharlene Lucia:


  • 02 November 2023 - 16:53

    Sharlene Lucia:


  • 04 November 2023 - 07:21

    Gemma Goertz:


  • 04 November 2023 - 07:21

    Gemma Goertz:


  • 04 November 2023 - 07:24

    Gemma Goertz:

    Goedemorgen Mieke, na een goede reis hopelijk. Lees zojuist over een aardbeving in Nepal, weliswaar 500 km van Kathmandu,, hopelijk is alles goed met jou en je vrienden. Liefs, Gemma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Munstergeleen

Terug naar Nepal.

Van november 2015 t/m januari 2016 reisde ik solo door India en Nepal, heb vele avonturen beleefd, maar vooral veel mensen ontmoet. Ik ben opgelicht in Delhi, heb in diezelfde stad een fietstocht gemaakt door een onovertroffen verkeersdrukte, vergezeld door hartsvrienden en verstokte wereldreizigers Willeke en Be.

Vervolgens in Nepal een korte Himalayatrekking met 3 Nederlandse vrouwen en een gids, fijne contacten met een Italiaanse fotograaf en andere ruige Himalayaklimmers. Na 4 weken belandde ik in Bardia, nabij het daar gelegen wildpark en werd uitgenodigd op de plaatselijke school. Daar heb ik uiteindelijk 3 weken vrijwilligerswerk gedaan en via donaties uit Nederland de school van vele materialen kunnen voorzien. Hier ben ik mee doorgegaan vanuit Nederland, heb de contacten warm gehouden en ben heel blij dat ik aanstaande februari voor 4 weken terug kan gaan. Opnieuw met educatieve materialen vanuit o.a. donaties.

Mijn vorige reis eindigde in India, nadat ik de grens Mahendranagar-Banbassa met paard en wagen ben overgestoken, op weg naar Rishikesh, spiritueel centrum van de wereld. Op die plek luidde ik 2016 in en kreeg spoedig enkele malen apenvisite op mijn hotelkamer. Uiteindelijk ben ik via een kort verblijf in Delhi teruggevlogen naar huis, als een rijker persoon, maar moeizaam wennend aan mijn oude wereld.

Ik hoop op deze site mijn avontuur schrijvend te kunnen vervolgen. Tijdens mijn verblijf in Bardia liet deze site het afweten en heb ik mijn lezers bediend via e-mail. Mocht je interesse hebben in het vervolg, laat dit dan even weten middels een bericht op deze site.

Namaste,
Mieke.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2024

Van Lutjebroek naar Bardia, op de fiets.

12 December 2023

Weer een reddende engel

10 December 2023

Verbinding

08 December 2023

Afzien en genieten

05 December 2023

Geschiedenisles
Mieke

Van november 2015 t/m januari 2016 reisde ik solo door India en Nepal, heb vele avonturen beleefd, maar vooral veel mensen ontmoet. Ik ben opgelicht in Delhi, heb in diezelfde stad een fietstocht gemaakt door een onovertroffen verkeersdrukte, vergezeld door hartsvrienden en verstokte wereldreizigers Willeke en Be. Vervolgens in Nepal een korte Himalayatrekking met 3 Nederlandse vrouwen en een gids, fijne contacten met een Italiaanse fotograaf en andere ruige Himalayaklimmers. Na 4 weken belandde ik in Bardia, nabij het daar gelegen wildpark en werd uitgenodigd op de plaatselijke school. Daar heb ik uiteindelijk 3 weken vrijwilligerswerk gedaan en via donaties uit Nederland de school van vele materialen kunnen voorzien. Hier ben ik mee doorgegaan vanuit Nederland, heb de contacten warm gehouden en ben heel blij dat ik aanstaande februari voor 4 weken terug kan gaan. Opnieuw met educatieve materialen vanuit o.a. donaties. Mijn vorige reis eindigde in India, nadat ik de grens Mahendranagar-Banbassa met paard en wagen ben overgestoken, op weg naar Rishikesh, spiritueel centrum van de wereld. Op die plek luidde ik 2016 in en kreeg spoedig enkele malen apenvisite op mijn hotelkamer. Uiteindelijk ben ik via een kort verblijf in Delhi teruggevlogen naar huis, als een rijker persoon, maar moeizaam wennend aan mijn oude wereld. Ik hoop op deze site mijn avontuur schrijvend te kunnen vervolgen. Tijdens mijn verblijf in Bardia liet deze site het afweten en heb ik mijn lezers bediend via e-mail. Mocht je interesse hebben in het vervolg, laat dit dan even weten middels een bericht op deze site. Namaste, Mieke.

Actief sinds 06 Nov. 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 82647

Voorgaande reizen:

22 Januari 2020 - 21 Februari 2020

Relativeren.

16 Februari 2017 - 17 Maart 2017

Terug naar Nepal.

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: