The day after. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Mieke Simons - WaarBenJij.nu The day after. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Mieke Simons - WaarBenJij.nu

The day after.

Door: Mieke Simons

Blijf op de hoogte en volg Mieke

23 November 2015 | Nepal, Pokhara

Beste lezers,
Alles wijst erop dat ik de dag van gisteren goed heb doorstaan. Na de sprong heb ik mezelf eerst getrakteerd op een lekkere lunch bij Tea Time, het restaurantje wat mij tot nu toe het best bevalt. Sfeervol, goede prijs/kwaliteitverhouding en de kopjes koffie hebben geen voetenbadje. Dat is altijd zo heerlijk als ontlading: na een opbouw van spanning, de prijs die daarop volgt. En dan bedoel ik vooral de prijs als beloning. Die ik mezelf in dit soort gevallen altijd mag geven, haha.

De rest van de middag druk bezig geweest met die ruim 100 foto's en 3 video's. Ze staan op mijn laptop, maar de overdracht naar alles wat online gebeurt lukt nog niet zo. Ik ga het straks proberen bij een internetkantoor, dus jullie hebben die prachtige vlucht nog van mij tegoed.

Tevens kwamen er gistermiddag 2 uitnodigingen binnen: een van de Nederlandse vrouwen om een 2-daagse trektocht te maken met z'n vieren, dinsdag en woensdag. Daarop heb ik volmondig 'ja' geantwoord, super dat dit toch gaat lukken en dan met 4 vrouwen van ongeveer gelijke leeftijd, schat ik. Ik ben vanochtend meteen naar het kantoortje van Kamal (de Nepalese man van dochter Jetje) gegaan om alles te regelen. Morgenochtend om 7 uur worden we per Jeep naar het vertrekpunt vervoerd om van daaruit een aantal uren door de diversiteit van het Nepalese landschap te trekken, inclusief blik op de Annapurna, wederom. En lopend kunnen de indrukken weer zo anders zijn. Mooi dus. Maaltijden en overnachting zijn inbegrepen en ik laat het merendeel van mijn bagage gewoon in dit hotel, om daarna nog 2 dagen in Pokhara te blijven voordat mijn terugreis naar Kathmandu aanvangt en ik van het sobere Boeddhistisch kloosterleven ga proeven.

Een tweede uitnodiging gisteren kwam van 'il mio ragazzo Italiano Gianfranco' om 's avonds te eten met een Nederlands stel, dat hij heeft ontmoet gedurende een lange bergtrekking en gistermiddag hier weer tegen het lijf liep. Voor al deze mensen de laatste avond hier, een soort van afscheidsetentje. Leek me wel prettig om de Italiaanse fotograaf nog even te zien en de rest zou ook wel loslopen. En zo liep het ook. Een zeer gezellige, best weer bijzondere avond.

Het Nederlandse stel, Jacqueline en Edwin, zijn top-duursporters. Met name zij heeft op wereldtopniveau aan (hele!!) triathlons gedaan. Dat ik dit nog mag meemaken. Leuke bescheiden mensen met prachtige verhalen. Jacqueline heeft vorige week hier in Nepal Sara gezien. En met Edwin kun je vreselijk lachen. Zij woont in Zaltbommel (ik hoor het accent van Maarten), hij nabij Nijmegen. Ook hele filosofische gesprekken, over het leven dus. Veel ontmoetingen doen me denken aan wat ik meemaakte tijdens het lopen van de Camino de Santiago. Dat je in korte tijd de meest diepgaande gesprekken voert met mensen, ook al zie je ze daarna nooit meer. Maar die korte ervaring laat wel levenslange sporen na. Ook grappig was de interesse van alle 4 de personen in de wielersport. Jacqueline heeft - als onderdeel van haar triathlons - ook wielerwedstrijden gereden, o.a. tegen Monique Knol. Net voor de tijd van Leontien van Moorsel. Maar zij kent velen, waaronder ook Steven Rooks, die bij mijn afscheid van het CBS als mystery-guest verscheen. Ook de Italiaan in ons gezelschap volgt het wielrennen op de voet. Hij heeft meer landgenoten als rondewinnaar gehuldigd zien worden dan wij: Pantani, Nibali, Coppi en in zijn huidige woonplaats Londen opnieuw: Wiggins en Froome.

Kortom, veel gespreksstof en gezelligheid. We sluiten de avond af op een terras aan het Fewa-meer, tot aan middernacht. Ik mag uitslapen, voor de anderen loopt de wekker vroeg af.

Je leest het, vervelend word het nog steeds niet, integendeel. Maar ook de stilte kan heel boeiend zijn en die laat nog even op zich wachten.

Tot overmorgen.

  • 23 November 2015 - 14:01

    Leo:

    Terwijl wij hier smulden van het eerste heroptreden van Matje van der Poel in Kokszijde, zit jij daar de hele wielerwereld top te bespreken. Ik zei al tegen Leone Veloce, daar heeft ze iets buitengewoon fraais gemist. En bemerk dan dat jij daar met 'ingewijden' uit de professionele wielerwereld op het hoogste niveau uitwisselt, tijdens een cosy etentje. Je zit daar onder de campionissimi en degenen die ze van zeer nabij kennen incl. il grande Gianfranco (van wie we stiekem al een foto hadden gezien, terwijl ie je stoel wat "overdreven" staat aan te schuiven). Wat een geluk dat je ons nog het e.e.a. "gunt" om mee te beleven. Of doe ik nu net of ik jaloers ben (Leone heeft het er echt moeilijk mee)? Mens dat is prachtig wat jij daar meemaakt. Besef je dat wel? Anders moet je voor straf versneld terugkomen!

    Een van de redenen waarom Leone en ikzelf het liefst solo uit fietsen gaan. Dan kom je van alles en ieder-een 'tegen' en maak je van alles mee. Soms rijdt de prof in je - vlak voor de top - je nog even snel uit het wiel, terwijl je je juist vergaapt aan het wondere van de schepping en er geen woorden bij vindt. Stom en ademloos tegelijkertijd. En jij, jij maakt veel van dat allemaal op het hoogste niveau op één avond mee.
    Ga me er niet over verbazen dat een van de dames waarmee je gaat trekken Eddy Merckx nog op z'n eerste fietsje hebben geholpen en "Hup Marianneke" hebben gezongen bij de eerste lekke band van dat Vosje. Zo ver weg gaan om dat allemaal van dichtbij te ervaren . . . Weet je wel zeker dat je in Nepal bent of gebeurt dit allemaal bij jou in de achtertuin, geregisseerd door Anton???
    Een heel mooie trekkingstocht toegewenst en a.u.b. geen misstappen maken, blijf bij je EB!
    Groeten Leo en oh ja (hij staat erop) Saluti di Leone

  • 23 November 2015 - 21:17

    Jeannine:

    Schitterend verslag weer Mieke.
    Heel veel succes gewenst de komende dagen.
    Ik denk aan je en wens je alle goeds toe met liefs. Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2017

Terug naar Nepal.

14 December 2015

Doe ik het goed?

13 December 2015

Fotoverslag.

12 December 2015

Halverwege.

10 December 2015

Mijn eerste schooldag.
Mieke

Van november 2015 t/m januari 2016 reisde ik solo door India en Nepal, heb vele avonturen beleefd, maar vooral veel mensen ontmoet. Ik ben opgelicht in Delhi, heb in diezelfde stad een fietstocht gemaakt door een onovertroffen verkeersdrukte, vergezeld door hartsvrienden en verstokte wereldreizigers Willeke en Be. Vervolgens in Nepal een korte Himalayatrekking met 3 Nederlandse vrouwen en een gids, fijne contacten met een Italiaanse fotograaf en andere ruige Himalayaklimmers. Na 4 weken belandde ik in Bardia, nabij het daar gelegen wildpark en werd uitgenodigd op de plaatselijke school. Daar heb ik uiteindelijk 3 weken vrijwilligerswerk gedaan en via donaties uit Nederland de school van vele materialen kunnen voorzien. Hier ben ik mee doorgegaan vanuit Nederland, heb de contacten warm gehouden en ben heel blij dat ik aanstaande februari voor 4 weken terug kan gaan. Opnieuw met educatieve materialen vanuit o.a. donaties. Mijn vorige reis eindigde in India, nadat ik de grens Mahendranagar-Banbassa met paard en wagen ben overgestoken, op weg naar Rishikesh, spiritueel centrum van de wereld. Op die plek luidde ik 2016 in en kreeg spoedig enkele malen apenvisite op mijn hotelkamer. Uiteindelijk ben ik via een kort verblijf in Delhi teruggevlogen naar huis, als een rijker persoon, maar moeizaam wennend aan mijn oude wereld. Ik hoop op deze site mijn avontuur schrijvend te kunnen vervolgen. Tijdens mijn verblijf in Bardia liet deze site het afweten en heb ik mijn lezers bediend via e-mail. Mocht je interesse hebben in het vervolg, laat dit dan even weten middels een bericht op deze site. Namaste, Mieke.

Actief sinds 06 Nov. 2015
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 80699

Voorgaande reizen:

22 Januari 2020 - 21 Februari 2020

Relativeren.

16 Februari 2017 - 17 Maart 2017

Terug naar Nepal.

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: