Volop voorbereiding. - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Mieke Simons - WaarBenJij.nu Volop voorbereiding. - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Mieke Simons - WaarBenJij.nu

Volop voorbereiding.

Door: Mieke Simons

Blijf op de hoogte en volg Mieke

06 December 2017 | Nederland, Munstergeleen

Beste volgers,

We tellen af, nog een kleine vier weken te gaan, dan zijn we (es God bleef, zei mijn vader vroeger) in Nepal. De voorbereidingen zijn in volle gang en wederom probeer ik lering te trekken uit vorige avonturen, dek me in tegen mogelijke tegenslagen, maar je zult zien dat nieuwe verrassingen wachten. En deze keer stort ik niet alleen mezelf in avontuur en potentiële afgronden, maar ook Lida. Zij schuwt het avontuur niet, maar wat je redelijkerwijs kunt voorkómen moet je niet nalaten. En die afgrond mag je letterlijk nemen, want we gaan een korte trekking maken in het Annapurna gebied: de Poon Hilltrek. Hiervoor moeten ruim 3300 trappen bestegen worden en wat leent zich daarvoor uitstekend als trainingsgebied? Juist ja, de 508 trappen naast de skihal in ons Limburgse Landgraaf.

Twee weken geleden togen we daar voor het eerst heen en waren na twee heen-en-weertjes hondsmoe, met flinke kuitenspierpijn van enkele dagen op de koop toe. Inmiddels hebben we de trappen vijf keer gedaan met afgelopen zaterdag maar liefst vier heen-en-weertjes (2032 trappen), zónder spierpijn na afloop. Om te illustreren hoe snel het gaat met de conditie. Neem daarbij nog regelmatig de nabijgelegen Windrakerberg, joggend op en af (3x) en aan onze conditie kan het niet liggen als Poon Hill een illusie blijkt te zijn.

De voorpret is heerlijk met z'n tweeën. Zodra we de Decathlon of Xenos binnenkomen valt ons oog op vele leuke lichtgewicht handigheidjes voor onderweg of in het hooggebergte. Van opvouwbare rugzakjes, nekkussentjes en geldbuideltjes tot miniflesjes tegen muggen, zonnebrand of andere ellende. Ook de kou zullen we moeten trotseren. De winters in Nepal zijn overdag dan wel droog en zonnig, de nachten ijs- en ijskoud, zeker op ruim 3000 meter hoogte. Thermo-ondergoed, donskleding, binnen- en buitenhandschoenen en handverwarmers liggen klaar, evenals bandages en warmtepleisters bij blessures of domweg ouderdomspijnen. Maar er zit een valkuil in dat grote aanbod: voor je het weet sleep je kilo's extra mee aan lichtgewicht materiaal en slinkt ook het budget voor het verblijf in Nepal. Balans houden en met beleid inpakken dus.

De berg materiaal ligt klaar, met daartussen opnieuw schoolmaterialen. Ruim twintig exemplaren van het boekje 'stories and dreams from Nepal', waarvan ik er ook enkele wil slijten op andere plekken in Nepal om reizigers mee te laten kennismaken. Verder schildersdoek, kwasten, verf, paletten en kunstboeken. Mijn idee is om de kinderen aan te sporen tot schilderen. De klasjes kunnen namelijk wel wat decoratie gebruiken. Zelf heb ik nauwelijks ervaring met schilderkunst, maar enkele bekenden (vriendin Hanneke, echtgenoot Anton en schoonzuster Toos) des te meer, dus ben ik bij hen te rade gegaan. Naast grote en kleine schilderingen op doek kunnen ook handgemaakte wenskaarten vervaardigd worden om vervolgens aan jullie lezers voor 1 euro per stuk aan te bieden. Mocht je interesse hebben, maak dit dan kenbaar aan mij via een onderstaand bericht of rechtstreeks via mijn e-mail miesim@live.nl.

Ondanks dat ik Lida graag volledig vrij wil laten om schoolactiviteiten te ontplooien hoop ik dat ze net zo enthousiast wordt als ik ben. Ze heeft het allemaal in zich.

Tot slot ons voorlopige reisschema. Op 2 januari vliegen we vanuit Brussel via Rome en een lange tussenstop in Delhi naar Kathmandu, waar we rond het middaguur lokale tijd arriveren. Even acclimatiseren en na twee nachten door naar Pokhara, alles per bus. Daar boeken we de trekking naar Poon Hill, nemen enkele dagen rust en reizen met een korte tussenstop in Tansen door naar Bardia. Ook dan is het nog een helletocht van minimaal 13 uur. Plan is om (ruim) een week daar te blijven en terug naar Kathmandu te reizen via Lumbini, geboorteplaats van Buddha. In en rond Kathmandu bezoeken we wat bezienswaardigheden en doen de laatste inkopen. Op 1 februari vliegen we dezelfde route terug en hopen - verrijkt met nieuwe ervaringen - weer te genieten van de Hollandse luxe. En daarna lekker op de bank voor de Olympische Winterspelen.

Geniet van onze verhalen straks en voor nu: mooie feestdagen en alle goeds voor 2018.

liefs, ook namens Lida,
Mieke.

  • 06 December 2017 - 21:42

    Wilma Winteraeken:

    hoi Mieke,

    wat een moed tonen jullie alleen al in de voorbereidingen.
    Doe mij dan maar, gezeten op een gemakkelijke stoel, 10 kaarten...
    Laat maar weten, hoe ik kan betalen.
    Veel succes met de verdere voorbereidingen.
    groetjes, Wilma.

  • 07 December 2017 - 17:50

    Willeke:

    Hoi Mieke,

    Het leest weer als een trein.
    We kijken erg uit naar jullie belevenissen. Veel plezier samen met de verdere voortbereidingen. Graag 20 kaarten. Lieve groet Be en Willeke


  • 07 December 2017 - 21:36

    Leone:

    Mieke (én Lida),
    Laat maar weten hoe voor de kaarten etc. mee kunnen doen.

    Het enthousiasme (in Theos zijn) druipt er weer vanaf. Prachtig!
    Je mag nog meer laten horen van jullie voorbereidingen.
    NB: Beversport in Maastricht, daar ben ik vaak perfect geslaagd voor zaken voor onderweg.
    Groeten Lida én Mieke, en ook groet aan Anton van Leone et famiglia

  • 08 December 2017 - 08:58

    Chantal:

    Wat heerlijk om jullie avontuur weer te mogen volgen,alsook je leuke schrijven.
    succes met de voorbereiding en training, lijkt me geweldig die trekking! En het word weer genieten dit avontuur! Ik wil ook wel een 5 tal kaarten.

  • 08 December 2017 - 10:36

    Jacqueline Schmidt:

    Geweldig dat enthousiasme. Ik wens jullie samen een heel goede en bijzondere reis met veel avontuur.
    Maar dat gaat ook deze keer beslist weer lukken. Ook ik ben goed voor 5 kaarten. Ik hoor wel hoe ik moet betalen. En anders tot op de koffie☕️
    Alvast, fijne Feestdagen

  • 09 December 2017 - 11:47

    Rini Hofman:

    Wat een ervaring, het is sowieso een hele ervaring om met Lida op reis te gaan( spreek uit ervaring).
    Jullie zullen vast veel plezier hebben samen en heel veel mooie ontroerende momenten meemaken! Ik ga jullie op de voet volgen!! Verheug me er al op! Liefs en alvast fijne feestdagen, Rini

  • 11 December 2017 - 18:29

    Clementien:

    Geweldig om te horen over jullie voorbereidingen en kijk uit naar berichten over jullie gezamenlijk avontuur. Ik wil ook graag 5 kaarten en een boekje met de kinderverhalen. Zal ik geld overmaken op jouw giro? Veel succes verder met trainen en inpakken. Clementien

  • 12 December 2017 - 15:25

    Hub:

    Voor jullie beiden een heel fijne reis en mooie ervaringen doe ze in Nepal veel groeten van Hub en Tiny uit Windraak. Ook graag 5 kaarten voor ons. Hoe te betalen hoor ik graag. Veel groeten Hub en Tiny

  • 31 December 2017 - 19:15

    Ploni Stevens:

    Heel veel succes en zorg dat jullie gezond blijven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Munstergeleen

Terug naar Nepal.

Van november 2015 t/m januari 2016 reisde ik solo door India en Nepal, heb vele avonturen beleefd, maar vooral veel mensen ontmoet. Ik ben opgelicht in Delhi, heb in diezelfde stad een fietstocht gemaakt door een onovertroffen verkeersdrukte, vergezeld door hartsvrienden en verstokte wereldreizigers Willeke en Be.

Vervolgens in Nepal een korte Himalayatrekking met 3 Nederlandse vrouwen en een gids, fijne contacten met een Italiaanse fotograaf en andere ruige Himalayaklimmers. Na 4 weken belandde ik in Bardia, nabij het daar gelegen wildpark en werd uitgenodigd op de plaatselijke school. Daar heb ik uiteindelijk 3 weken vrijwilligerswerk gedaan en via donaties uit Nederland de school van vele materialen kunnen voorzien. Hier ben ik mee doorgegaan vanuit Nederland, heb de contacten warm gehouden en ben heel blij dat ik aanstaande februari voor 4 weken terug kan gaan. Opnieuw met educatieve materialen vanuit o.a. donaties.

Mijn vorige reis eindigde in India, nadat ik de grens Mahendranagar-Banbassa met paard en wagen ben overgestoken, op weg naar Rishikesh, spiritueel centrum van de wereld. Op die plek luidde ik 2016 in en kreeg spoedig enkele malen apenvisite op mijn hotelkamer. Uiteindelijk ben ik via een kort verblijf in Delhi teruggevlogen naar huis, als een rijker persoon, maar moeizaam wennend aan mijn oude wereld.

Ik hoop op deze site mijn avontuur schrijvend te kunnen vervolgen. Tijdens mijn verblijf in Bardia liet deze site het afweten en heb ik mijn lezers bediend via e-mail. Mocht je interesse hebben in het vervolg, laat dit dan even weten middels een bericht op deze site.

Namaste,
Mieke.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2024

Van Lutjebroek naar Bardia, op de fiets.

12 December 2023

Weer een reddende engel

10 December 2023

Verbinding

08 December 2023

Afzien en genieten

05 December 2023

Geschiedenisles
Mieke

Van november 2015 t/m januari 2016 reisde ik solo door India en Nepal, heb vele avonturen beleefd, maar vooral veel mensen ontmoet. Ik ben opgelicht in Delhi, heb in diezelfde stad een fietstocht gemaakt door een onovertroffen verkeersdrukte, vergezeld door hartsvrienden en verstokte wereldreizigers Willeke en Be. Vervolgens in Nepal een korte Himalayatrekking met 3 Nederlandse vrouwen en een gids, fijne contacten met een Italiaanse fotograaf en andere ruige Himalayaklimmers. Na 4 weken belandde ik in Bardia, nabij het daar gelegen wildpark en werd uitgenodigd op de plaatselijke school. Daar heb ik uiteindelijk 3 weken vrijwilligerswerk gedaan en via donaties uit Nederland de school van vele materialen kunnen voorzien. Hier ben ik mee doorgegaan vanuit Nederland, heb de contacten warm gehouden en ben heel blij dat ik aanstaande februari voor 4 weken terug kan gaan. Opnieuw met educatieve materialen vanuit o.a. donaties. Mijn vorige reis eindigde in India, nadat ik de grens Mahendranagar-Banbassa met paard en wagen ben overgestoken, op weg naar Rishikesh, spiritueel centrum van de wereld. Op die plek luidde ik 2016 in en kreeg spoedig enkele malen apenvisite op mijn hotelkamer. Uiteindelijk ben ik via een kort verblijf in Delhi teruggevlogen naar huis, als een rijker persoon, maar moeizaam wennend aan mijn oude wereld. Ik hoop op deze site mijn avontuur schrijvend te kunnen vervolgen. Tijdens mijn verblijf in Bardia liet deze site het afweten en heb ik mijn lezers bediend via e-mail. Mocht je interesse hebben in het vervolg, laat dit dan even weten middels een bericht op deze site. Namaste, Mieke.

Actief sinds 06 Nov. 2015
Verslag gelezen: 701
Totaal aantal bezoekers 80541

Voorgaande reizen:

22 Januari 2020 - 21 Februari 2020

Relativeren.

16 Februari 2017 - 17 Maart 2017

Terug naar Nepal.

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: