Nieuwe reisplannen. - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Mieke Simons - WaarBenJij.nu Nieuwe reisplannen. - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Mieke Simons - WaarBenJij.nu

Nieuwe reisplannen.

Door: Mieke Simons

Blijf op de hoogte en volg Mieke

30 Oktober 2017 | Nederland, Munstergeleen

Dag trouwe lezers,
Nepal is een deel van mijn leven geworden. Ik kan niet wachten om dit fascinerende land met z'n vriendelijke bevolking weer te bezoeken. Komende januari ga ik voor de derde keer, ditmaal niet alleen. Mijn vriendin Lida gaat mee en dat maakt het heel speciaal.

Aanvankelijk had ik alleen geboekt, uiteraard om een stapel boeken naar Bardia te brengen, nieuwe dingen te bedenken voor de schoolkinderen en alle vrienden terug te zien. Die onafhankelijkheid voelt goed. Maar mijn enthousiasme is aanstekelijk en hoewel Lida al langer in beeld was als reisgezel kon ze de drempel nog niet nemen om dit avontuur daadwerkelijk aan te gaan. Tot twee weken geleden, als een donderslag bij heldere hemel, ineens de knoop werd doorgehakt. Meteen een ticket bijgeboekt en daarmee is onze gezamenlijke reis begonnen.

Twee meisjes op leeftijd low-budget trekkend door Nepal. Veel plekjes van mijn eerste solo-reis zal ik opnieuw bezoeken, misschien zelfs nog een keertje paragliden, maar ook voor mij is nog zoveel te ontdekken. Misschien ook omdat je sommige dingen makkelijker met z'n tweeën doet dan alleen.

Lida heeft vier jaar in Oekraïne gewoond en gaat er nog elk jaar terug. Ze is best bekend met armoede en zeker met ijskoude winters. In Azië heeft ze China, Thailand en Bali bezocht, maar nog nooit als backpacker met openbaar vervoer. Nepal is een van de armste landen ter wereld en de dingen gaan altijd anders dan gepland, zoals jullie weten. Dit doet een beroep op je veerkracht en die is bij Lida ruimschoots aanwezig. Ik heb er alle vertrouwen in dat we er samen een mooie en boeiende tijd van gaan maken.

Het duurt nog even, maar de eindejaarsfeesten bepalen het beeld alweer voor een deel. Die twee maanden zullen voorbij vliegen en daarna vliegen wij, op 2 januari 2018.

Tot dan!



  • 30 Oktober 2017 - 21:37

    Tooske:

    Verheug me nu al op alle nieuwe verhalen en gebeurtenissen.
    Top dat je weer gaat en geweldig voor je dat je vriendin meegaat.
    Tot snel.

  • 30 Oktober 2017 - 22:21

    Sandra:

    Gaaf dat je vriendin meegaat. Ik ben benieuwd naar jullie avonturen. Spannend!. xxx Sandra

  • 30 Oktober 2017 - 23:27

    Jacqueline :

    Het zal beslist weer een uitdagende reis worden, samen staan jullie sterk. Veel plezier met de voorbereidingen.

  • 31 Oktober 2017 - 09:13

    Tabitha:

    Dat is al gauw 2 januari. Superspannend dames. Ik wens jullie daar een fijne tijd en mooie ervaringen. En kijk natuurlijk uit naar jullie belevenissen.

  • 31 Oktober 2017 - 13:30

    Rini Hofman:

    Hallo Mieke en Lida,

    Nou Mieke, je zult een mooie reis hebben, zeker met het gezelschap van Lida.
    Ik heb haar twee keer mogen vergezellen naar Kiev en ik kan je zeggen het was een verrassende en vrolijke tijd.
    Ik leef graag met jullie mee, dankzij jouw leuke dagboek.
    Alvast veel voorpret, liefs

  • 31 Oktober 2017 - 13:31

    Rini Hofman:

    Hallo Mieke en Lida,

    Nou Mieke, je zult een mooie reis hebben, zeker met het gezelschap van Lida.
    Ik heb haar twee keer mogen vergezellen naar Kiev en ik kan je zeggen het was een verrassende en vrolijke tijd.
    Ik leef graag met jullie mee, dankzij jouw leuke dagboek.
    Alvast veel voorpret, liefs

  • 31 Oktober 2017 - 22:14

    Wilma Winteraeken:

    dag lieve, stoere reizigsters,

    wat fijn, dat ik het, "veilig" thuis , weer mag gaan volgen.
    En, aangezien jullie dus "meisjes , maar niet meer zo piepjong "zijn,
    doen jullie vast een beetje voorzichtig, hè.
    Beter voor ons,achterblijvers...
    Veel groeten, Wilma.

  • 02 November 2017 - 14:06

    Lida Donners:

    Hoi iedereen,

    Zoals jullie hebben kunnen lezen ga ik eens 'n keer met Mieke mee naar Nepal!
    Heb zoveel mooie en minder mooie verhalen over haar reizen door India en Nepal van Mieke gehoord en gelezen dat ik nu eindelijk de stoute schoenen heb aan getrokken en heb zo bij mezelf gedacht "Lida nu of nooit", en het "nu" gaat dan ook werkelijk gebeuren, nog n paar spuitjes halen, rugzakje pakken en klaar is Kees!

    Komende december zou ik dit jaar voor de 4de keer naar Oekraïne gaan, maar mijn vriend/innen en projectjes moeten het deze keer maar even zonder mij doen.

    Ben heel benieuwd naar het voor mij onbekende Nepal!

    Lieve groet,
    Lida

  • 04 November 2017 - 17:11

    Gemma:

    lieve meiden, op naar het nieuwe jaar en naar nieuwe belevenissen maar vergeet niet de komende 2 maanden alvast te genieten van de voorbereidingen. Carpe Diem.

  • 10 November 2017 - 19:56

    Elly Dolmans:

    Hallo Mieke, sorry dat ik nu pas reageer maar ik heb over dit bericht heen gekeken. Ik heb het niet geopend omdat ik dacht dat het oude bericht over je boek was.
    Wat een onderneming weer, wel heel fijn dat je vriendin nu mee gaat. Dan heb je in moeilijke tijden iemand om op te steunen.
    Ik wens jullie alvast een goede reis en verheug me op de nieuwe reisverslagen.
    Groetjes aan Anton en tot ziens. Elly en Rob.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Munstergeleen

Terug naar Nepal.

Van november 2015 t/m januari 2016 reisde ik solo door India en Nepal, heb vele avonturen beleefd, maar vooral veel mensen ontmoet. Ik ben opgelicht in Delhi, heb in diezelfde stad een fietstocht gemaakt door een onovertroffen verkeersdrukte, vergezeld door hartsvrienden en verstokte wereldreizigers Willeke en Be.

Vervolgens in Nepal een korte Himalayatrekking met 3 Nederlandse vrouwen en een gids, fijne contacten met een Italiaanse fotograaf en andere ruige Himalayaklimmers. Na 4 weken belandde ik in Bardia, nabij het daar gelegen wildpark en werd uitgenodigd op de plaatselijke school. Daar heb ik uiteindelijk 3 weken vrijwilligerswerk gedaan en via donaties uit Nederland de school van vele materialen kunnen voorzien. Hier ben ik mee doorgegaan vanuit Nederland, heb de contacten warm gehouden en ben heel blij dat ik aanstaande februari voor 4 weken terug kan gaan. Opnieuw met educatieve materialen vanuit o.a. donaties.

Mijn vorige reis eindigde in India, nadat ik de grens Mahendranagar-Banbassa met paard en wagen ben overgestoken, op weg naar Rishikesh, spiritueel centrum van de wereld. Op die plek luidde ik 2016 in en kreeg spoedig enkele malen apenvisite op mijn hotelkamer. Uiteindelijk ben ik via een kort verblijf in Delhi teruggevlogen naar huis, als een rijker persoon, maar moeizaam wennend aan mijn oude wereld.

Ik hoop op deze site mijn avontuur schrijvend te kunnen vervolgen. Tijdens mijn verblijf in Bardia liet deze site het afweten en heb ik mijn lezers bediend via e-mail. Mocht je interesse hebben in het vervolg, laat dit dan even weten middels een bericht op deze site.

Namaste,
Mieke.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2024

Van Lutjebroek naar Bardia, op de fiets.

12 December 2023

Weer een reddende engel

10 December 2023

Verbinding

08 December 2023

Afzien en genieten

05 December 2023

Geschiedenisles
Mieke

Van november 2015 t/m januari 2016 reisde ik solo door India en Nepal, heb vele avonturen beleefd, maar vooral veel mensen ontmoet. Ik ben opgelicht in Delhi, heb in diezelfde stad een fietstocht gemaakt door een onovertroffen verkeersdrukte, vergezeld door hartsvrienden en verstokte wereldreizigers Willeke en Be. Vervolgens in Nepal een korte Himalayatrekking met 3 Nederlandse vrouwen en een gids, fijne contacten met een Italiaanse fotograaf en andere ruige Himalayaklimmers. Na 4 weken belandde ik in Bardia, nabij het daar gelegen wildpark en werd uitgenodigd op de plaatselijke school. Daar heb ik uiteindelijk 3 weken vrijwilligerswerk gedaan en via donaties uit Nederland de school van vele materialen kunnen voorzien. Hier ben ik mee doorgegaan vanuit Nederland, heb de contacten warm gehouden en ben heel blij dat ik aanstaande februari voor 4 weken terug kan gaan. Opnieuw met educatieve materialen vanuit o.a. donaties. Mijn vorige reis eindigde in India, nadat ik de grens Mahendranagar-Banbassa met paard en wagen ben overgestoken, op weg naar Rishikesh, spiritueel centrum van de wereld. Op die plek luidde ik 2016 in en kreeg spoedig enkele malen apenvisite op mijn hotelkamer. Uiteindelijk ben ik via een kort verblijf in Delhi teruggevlogen naar huis, als een rijker persoon, maar moeizaam wennend aan mijn oude wereld. Ik hoop op deze site mijn avontuur schrijvend te kunnen vervolgen. Tijdens mijn verblijf in Bardia liet deze site het afweten en heb ik mijn lezers bediend via e-mail. Mocht je interesse hebben in het vervolg, laat dit dan even weten middels een bericht op deze site. Namaste, Mieke.

Actief sinds 06 Nov. 2015
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 80508

Voorgaande reizen:

22 Januari 2020 - 21 Februari 2020

Relativeren.

16 Februari 2017 - 17 Maart 2017

Terug naar Nepal.

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: