Vijftig uur later.... ik ben in Kathmandu. - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Mieke Simons - WaarBenJij.nu Vijftig uur later.... ik ben in Kathmandu. - Reisverslag uit Munstergeleen, Nederland van Mieke Simons - WaarBenJij.nu

Vijftig uur later.... ik ben in Kathmandu.

Door: Mieke Simons

Blijf op de hoogte en volg Mieke

18 Februari 2017 | Nederland, Munstergeleen

Het heeft even geduurd, maar sinds enkele uurtjes ben ik in Kathmandu aangeland, na 50 uur onderweg, 6 vliegvelden, 4 vluchten en evenzovele stoelmassages.

Behalve ikzelf is mijn kleine rugzak hier, maar de drie grote stuks bagage met vooral schoolmaterialen zijn nog in Istanbul, waar alle ellende bijna 2 dagen geleden begon en ik de vlucht miste naar Kathmandu, omdat de Turken ineens zijn overgeschakeld op zomertijd, ook in de winter en aldus het tijdsverschil voor mij onbekend was. Zelfs op het vliegticket zijn de oude tijden vermeld. Had ik moeten weten, werd er gezegd. Tja, ik heb aan veel gedacht maar dit gaat alle perken te buiten.

Kortom, na enige wanhoop en slecht internet is het mij gelukt een nieuwe vlucht te boeken, maar dat kostte nogal wat omwegen en extra vluchten. Via Abu Dhabi en Delhi en alle lange bijbehorende tussenstops - slapen op banken en zelfs op de grond - kon ik vanmiddag om 14 uur dan eindelijk Nepalese grond betreden. Toen bleek dat mijn bagage was teruggestuurd naar Istanbul en ook mijn retourvlucht gemakshalve geannuleerd door Turkish Airlines was ik toch gewoon gelukkig dat ik eindelijk vriendelijk en adequaat geholpen werd om te redden wat er te redden valt. Wederom dankzij de Nepalezen.

Na drie dagen in dezelfde kleding heb ik mij een goedkoop fris jurkje gepermitteerd in de hoop dat morgen mijn bagage arriveert.

Ik houd het even kort, want de oplader van mijn laptop is er ook nog niet, maar zo weten jullie alvast dat ook deze reis niet zonder slag of stoot begonnen is. Dat belooft weer wat!

Steunbetuigingen zijn van harte welkom.
Tot gauw en dan uitgebreider, je weet wel waarom.

liefs, Mieke.

  • 18 Februari 2017 - 14:18

    Lida Donners:

    Hoi Mieke,
    Heel blij iets van je te horen!
    ik kan me toch herinneren dat je vorige reis ook niet zo best was begonnen, en later heb je 'n super tijd immers gehad!
    Daarom lieve Mieke als je straks je spullen terug hebt en jij de kids van je schooltje kunt omarmen, hoort dit gebeuren gewoon bij jou reis!
    Wat zou het zaai zijn als alles van 'n leiendakje zou gaan!

    Veel geluk,
    Liefs,
    Lida

  • 18 Februari 2017 - 14:44

    Corry:

    Hallo Mieke. Het eerste deel van je mooie avontuur zit er op en ... uiteindelijk komt toch alles goed zoals je merkt,want vriendelijke en lieve mensen zijn er gelukkig overal.
    Wij hopen dat jij je bagage snel weer terug hebt. Sterkte met het vervolg van de reis. Lieve groeten Corry en Harry.

  • 18 Februari 2017 - 17:55

    Willeke:

    He Mieke,
    Wat een toestand zeg. Sta je dan alleen in Istanboel..... gelukkig ben je dan na 50 uur geland in Kathmandu. Veel plezier in Kathmandu. Weltrusten, zal wel herrlijk zijn ern bed. Lieve groet, Be en Willeke

  • 18 Februari 2017 - 18:48

    Sandra:

    Jeetje, Mieke, wat een avonturen weer. Gelukkig gaat verder alles goed met je. Los laten die hap en genieten van wat nog komen gaat. Je kunt er toch niets meer aan veranderen. Later moet je hier weer om lachen! xxx Sandra

  • 18 Februari 2017 - 20:55

    Bernadette:

    Hallo Mieke

    Wat ontzettend vervelend voor je dat je zo veel tegenslag hebt gehad op de heenreis.
    Gelukkig ben je nu in Nepal aan gekomen. Hopelijk krijg je nu een hele fijne tijd.
    Hier gaat alles goed. Wilfried zorgt ook goed voor papa.
    Lian en Jos zijn nu hier. Gezellig.
    We wensen je nog een fijne tijd en we hopen dat nu alles mee zit.
    Toi,toi,toi, heel veel groetjes en liefs, Huub en Bernadette

  • 19 Februari 2017 - 03:51

    Clementien:

    Laten we hopen dat het ergste nu voorbij is en dat je gauw je bagage terug krijgt. Veel succes op deze wereld reis. Clementien

  • 19 Februari 2017 - 10:10

    Jacky:

    Die slag of stoot heb je nu gehad ... En doorrrrrrr
    Ik volg je

  • 19 Februari 2017 - 16:07

    Louise :

    Hi Mega Mindy,

    Jeetje wat een avonturen om Nepalese grond te bereiken zeg!!
    Fijn dat jij ongedeerd bent en dat je na de vele omzwervingen eindelijk vriendelijke gezichten
    hebt mogen ontmoet. Die trammelant heb je gehad, dus vanaf nu af aan alleen maar mooie dingen hoop ik. Ik wens je alle goeds, pas goed op jezelf en houd me op de hoogte van je ervaringen! Zet hem op, je kunt het!! Liefs, Louise

  • 19 Februari 2017 - 16:44

    Truus:

    hoi Mieke,

    geniet van het goede wat er wel is en dat gaat jouw vast lukken!

  • 19 Februari 2017 - 23:10

    Elske :

    Hallo Mieke,
    Hopelijk heb je inmiddels je bagage weer. In korte tijd heb je al heel wat beleefd.
    Ik wens je veel sterkte en ben benieuwd naar je verdere belevenissen.
    Hartelijke groet, Elske

  • 20 Februari 2017 - 10:23

    Gertie :

    Mieke, vol verwachting van jouw eerste verslag van de reis........begint met enorme tegenslag. Verschrikkelijk balen voor je. Slechter kon de reis niet beginnen. We gaan er maar van uit dat vanaf nu alles voorspoedig verloopt en dat waarvoor je er naar toe bent gegaan, je brengt wat je wenst. We zien uit naar je volgende verslag.
    Groet
    Gertie

  • 20 Februari 2017 - 11:40

    Tabitha:

    Mieke, wat een spannende start weer. Hopelijk ondertussen alweer in wat rustiger vaarwater zodat je optimaal kunt genieten van de omgeving en de aardige mensen. Alle liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Munstergeleen

Terug naar Nepal.

Van november 2015 t/m januari 2016 reisde ik solo door India en Nepal, heb vele avonturen beleefd, maar vooral veel mensen ontmoet. Ik ben opgelicht in Delhi, heb in diezelfde stad een fietstocht gemaakt door een onovertroffen verkeersdrukte, vergezeld door hartsvrienden en verstokte wereldreizigers Willeke en Be.

Vervolgens in Nepal een korte Himalayatrekking met 3 Nederlandse vrouwen en een gids, fijne contacten met een Italiaanse fotograaf en andere ruige Himalayaklimmers. Na 4 weken belandde ik in Bardia, nabij het daar gelegen wildpark en werd uitgenodigd op de plaatselijke school. Daar heb ik uiteindelijk 3 weken vrijwilligerswerk gedaan en via donaties uit Nederland de school van vele materialen kunnen voorzien. Hier ben ik mee doorgegaan vanuit Nederland, heb de contacten warm gehouden en ben heel blij dat ik aanstaande februari voor 4 weken terug kan gaan. Opnieuw met educatieve materialen vanuit o.a. donaties.

Mijn vorige reis eindigde in India, nadat ik de grens Mahendranagar-Banbassa met paard en wagen ben overgestoken, op weg naar Rishikesh, spiritueel centrum van de wereld. Op die plek luidde ik 2016 in en kreeg spoedig enkele malen apenvisite op mijn hotelkamer. Uiteindelijk ben ik via een kort verblijf in Delhi teruggevlogen naar huis, als een rijker persoon, maar moeizaam wennend aan mijn oude wereld.

Ik hoop op deze site mijn avontuur schrijvend te kunnen vervolgen. Tijdens mijn verblijf in Bardia liet deze site het afweten en heb ik mijn lezers bediend via e-mail. Mocht je interesse hebben in het vervolg, laat dit dan even weten middels een bericht op deze site.

Namaste,
Mieke.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2024

Van Lutjebroek naar Bardia, op de fiets.

12 December 2023

Weer een reddende engel

10 December 2023

Verbinding

08 December 2023

Afzien en genieten

05 December 2023

Geschiedenisles
Mieke

Van november 2015 t/m januari 2016 reisde ik solo door India en Nepal, heb vele avonturen beleefd, maar vooral veel mensen ontmoet. Ik ben opgelicht in Delhi, heb in diezelfde stad een fietstocht gemaakt door een onovertroffen verkeersdrukte, vergezeld door hartsvrienden en verstokte wereldreizigers Willeke en Be. Vervolgens in Nepal een korte Himalayatrekking met 3 Nederlandse vrouwen en een gids, fijne contacten met een Italiaanse fotograaf en andere ruige Himalayaklimmers. Na 4 weken belandde ik in Bardia, nabij het daar gelegen wildpark en werd uitgenodigd op de plaatselijke school. Daar heb ik uiteindelijk 3 weken vrijwilligerswerk gedaan en via donaties uit Nederland de school van vele materialen kunnen voorzien. Hier ben ik mee doorgegaan vanuit Nederland, heb de contacten warm gehouden en ben heel blij dat ik aanstaande februari voor 4 weken terug kan gaan. Opnieuw met educatieve materialen vanuit o.a. donaties. Mijn vorige reis eindigde in India, nadat ik de grens Mahendranagar-Banbassa met paard en wagen ben overgestoken, op weg naar Rishikesh, spiritueel centrum van de wereld. Op die plek luidde ik 2016 in en kreeg spoedig enkele malen apenvisite op mijn hotelkamer. Uiteindelijk ben ik via een kort verblijf in Delhi teruggevlogen naar huis, als een rijker persoon, maar moeizaam wennend aan mijn oude wereld. Ik hoop op deze site mijn avontuur schrijvend te kunnen vervolgen. Tijdens mijn verblijf in Bardia liet deze site het afweten en heb ik mijn lezers bediend via e-mail. Mocht je interesse hebben in het vervolg, laat dit dan even weten middels een bericht op deze site. Namaste, Mieke.

Actief sinds 06 Nov. 2015
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 80548

Voorgaande reizen:

22 Januari 2020 - 21 Februari 2020

Relativeren.

16 Februari 2017 - 17 Maart 2017

Terug naar Nepal.

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: