Veilig in Nepal. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mieke Simons - WaarBenJij.nu Veilig in Nepal. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mieke Simons - WaarBenJij.nu

Veilig in Nepal.

Door: Mieke Simons

Blijf op de hoogte en volg Mieke

14 November 2015 | Nepal, Kathmandu

Aanvankelijk vond ik het niet gepast om vandaag een reisblog te plaatsen. De ramp die Parijs heeft getroffen, de westerse wereld opnieuw, is te ernstig en bedreigend om überhaupt bezig te zijn met kleinmenselijke dingen. Charlie Hebdo was daarin slechts een voorproefje, achteraf beschouwd.

Toch dacht ik later: waarschijnlijk volgen jullie allen het nieuws daaromtrent, maar kijk je later ook weer naar je favoriete Tv-programma's om een beetje verlichting te vinden. Want zo gaat het vaak. Op individueel niveau zoeken mensen meestal naar ontspanning en dat zegt niets over hun interesse in serieuze wereldproblemen.

Welnu, hier ben ik dan weer even vanuit Nepal, waar ik mijn dag heb gevuld met notabene zeer triviale zaken: mijn uiterlijk.

Nadat ik in de sfeervolle tuin van restaurant Gaia had ontbeten heb ik - Charlotte volgend - de Garden of Dreams bezocht. Prachtig aangelegde tuinen omringd met zeer decoratieve gebouwen. In die rustige sfeer ben ik op een bankje neergestreken en heb de eerste ansichtkaarten geschreven.

Vervolgens naar het postkantoor: gesloten. Morgen nieuwe poging. Omdat ik redelijk hersteld ben wilde ik dit benadrukken middels een verkwikkende massage. In dit soort situaties - en al helemaal na zo'n circa honderd muggenbeten in Delhi - word je er niet mooier op. Nu is een mens niet in Nepal om er mooier op te worden, maar een beetje aandacht voor het uiterlijk vind ik wel op z'n plaats.

Dus.... ik ga een beautysalon binnen, Beauty Parlour zoals dat hier heet. Aanvankelijk voor een massage, maar al onderhandelend vind ik dat mijn haar ook wel een oppepper kan gebruiken. Geen idee hoe of wat, maar er mag iets gebeuren. Mijn eeuwige haarspeld en rode lipstick (Antons voorkeuren, jaaahaaa, daar trek ik me iets van aan) hoeven niet direct in de prullenbak, maar ik spring even in het diepe.

De zaak blijkt te bestaan uit drie gezusters. De een wast mijn haar, de ander knipt, een derde kijkt toe. Ze genieten overduidelijk van deze kans, een vrouw met blank haar en gezicht eens goed onder handen te nemen. Hun Engels is erbarmelijk, dus dat wordt handen- en voetenwerk. Ik vraag om mijn wenkbrauwen en wimpers te verven. Ook dat lijkt te gebeuren. Maar wanneer ik na de wimperbehandeling in de spiegel mag kijken schrik ik...... het scheelt niet veel of mijn ogen lijken op die van Inez Wesky!! De gezusters zijn zeer enthousiast en ik doe gewoon met hen mee. Ik kan het er immers weer afspoelen. Terwijl ik mijn gezichtsbehandeling nog onderga voel ik ineens iets aan mijn voeten. Zuster nummer 3 is daar aan een massage begonnen. Niet slecht. Opzet of niet, ik neem er nog maar een pedicurebehandeling bij.

De valkuil dat ik begin te rekenen dient zich aan. Ik zeg dan wel zo makkelijk 'doe maar, prima', toch weet ik dat daarmee de rekening gestaag zal oplopen. En na de incidenten in India moet ik voorzichtig blijven. Dit staat zo haaks op mij volledig overgeven aan een ontspannende behandeling. Ik laat me lekker gaan en zie het later wel weer.

De gezusters hebben de grootste lol om van mij weer iets moois te maken. Het lukt hen ook nog aardig. Na afloop valt de prijs reuze mee en gaan we samen op de foto. Mocht ik volgende week een goede klim maken in het Annapurna-gebied, dan is dit mede dankzij hun intensieve behandeling van mijn voetjes, deel ik hen mede.

Na afloop bel ik met Anton, van wie ik weet dat hij zijn wekelijkse zaterdagrondje gemaakt heeft en nu aan de koffie zit. Klopt nog steeds. Bij gebrek aan zijn directe aandacht moet ik het even doen met andere dingen die mij blij maken. En ook dat lukt vandaag, omdat ik me goed voel.

Een dag van contrasten. Op wereldniveau een absoluut dieptepunt, voor mij een goed gevoel en zin om over enkele dagen verder te reizen.
That's life!

  • 16 November 2015 - 02:17

    Sandra:

    Heerlijk jezelf verwennen. Pure ontspanning. Gelijk heb je. Wel nog de foto laten zien wat het resultaat is.xxx Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2017

Terug naar Nepal.

14 December 2015

Doe ik het goed?

13 December 2015

Fotoverslag.

12 December 2015

Halverwege.

10 December 2015

Mijn eerste schooldag.
Mieke

Van november 2015 t/m januari 2016 reisde ik solo door India en Nepal, heb vele avonturen beleefd, maar vooral veel mensen ontmoet. Ik ben opgelicht in Delhi, heb in diezelfde stad een fietstocht gemaakt door een onovertroffen verkeersdrukte, vergezeld door hartsvrienden en verstokte wereldreizigers Willeke en Be. Vervolgens in Nepal een korte Himalayatrekking met 3 Nederlandse vrouwen en een gids, fijne contacten met een Italiaanse fotograaf en andere ruige Himalayaklimmers. Na 4 weken belandde ik in Bardia, nabij het daar gelegen wildpark en werd uitgenodigd op de plaatselijke school. Daar heb ik uiteindelijk 3 weken vrijwilligerswerk gedaan en via donaties uit Nederland de school van vele materialen kunnen voorzien. Hier ben ik mee doorgegaan vanuit Nederland, heb de contacten warm gehouden en ben heel blij dat ik aanstaande februari voor 4 weken terug kan gaan. Opnieuw met educatieve materialen vanuit o.a. donaties. Mijn vorige reis eindigde in India, nadat ik de grens Mahendranagar-Banbassa met paard en wagen ben overgestoken, op weg naar Rishikesh, spiritueel centrum van de wereld. Op die plek luidde ik 2016 in en kreeg spoedig enkele malen apenvisite op mijn hotelkamer. Uiteindelijk ben ik via een kort verblijf in Delhi teruggevlogen naar huis, als een rijker persoon, maar moeizaam wennend aan mijn oude wereld. Ik hoop op deze site mijn avontuur schrijvend te kunnen vervolgen. Tijdens mijn verblijf in Bardia liet deze site het afweten en heb ik mijn lezers bediend via e-mail. Mocht je interesse hebben in het vervolg, laat dit dan even weten middels een bericht op deze site. Namaste, Mieke.

Actief sinds 06 Nov. 2015
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 80571

Voorgaande reizen:

22 Januari 2020 - 21 Februari 2020

Relativeren.

16 Februari 2017 - 17 Maart 2017

Terug naar Nepal.

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: