Het boek komt eraan! - Reisverslag uit Bardiya, Nepal van Mieke Simons - WaarBenJij.nu Het boek komt eraan! - Reisverslag uit Bardiya, Nepal van Mieke Simons - WaarBenJij.nu

Het boek komt eraan!

Door: Mieke Simons

Blijf op de hoogte en volg Mieke

06 Augustus 2017 | Nepal, Bardiya

Beste lezers van mijn reisblogs,

Het is bijna zover: het boek met kinderverhalen door de scholieren uit Thakurdwara, Bardia/Nepal, is zo goed als klaar. Ik heb een proefdruk laten maken en bezoek komende week de uitgeverij om een betere versie in veelvoud te laten maken.

Om een indruk te krijgen van eventuele interesse om het boek aan te schaffen vraag ik geïnteresseerden dit via onderstaand berichtenblok kenbaar te maken. De prijs zal rond de 10 euro liggen en is uiteraard bestemd voor de school in Nepal.

Het meest benieuwd ben ik naar de reacties van de kinderen zelf. Naar hen gaan dan ook een aantal exemplaren, die kunnen meereizen met Sonja (eind augustus) of met Hub (eind september). Hoop ik.
En anders ben ik genoodzaakt om zelf terug te gaan. Graag zelfs.

Bijgaand een omslagfoto.

Lieve reisgroeten,
Mieke.


  • 06 Augustus 2017 - 12:04

    Inez Van Der Spek:

    Geweldig! Natuurlijk koop en lees ik graag een exemplaar.

  • 06 Augustus 2017 - 12:32

    Sandra:

    Ja, leuk. Ik koop er een en ben benieuwd wat de kinderen er van vinden.

  • 06 Augustus 2017 - 13:22

    Clementien:

    Goed idee Mieke. Laat me maar weten wat het bedrag is dan kan ik het overmaken naar jouw giro. je hoeft het niet naar mij op te sturen; ik hoop het volgend jaar zelf op te kunnen halen.

    Vakantie huisje zag er erg aantrekkelijk uit. Ik sluit me bij de rest aan. Hier geldt ook dat ik een bedrag over kan maken naar jouw giro.

    Ik ben erg blij dat we ondanks jouw drukke leven, toch leuke dingen samen hebben kunnen doen.

    Vele groeten,
    Clementien

  • 06 Augustus 2017 - 13:39

    Wilfried:

    Ik schaf graag een exemplaar aan, ben wel benieuwd wat de kinderen in Nepal zoal beweegt...

  • 06 Augustus 2017 - 14:42

    Wilma :

    Hallo Mieke,

    Ha verheug me op je nieuwe boek! Leuk te horen dat het zover is.
    SUCCES ermee. Hoe ik kan betalen hoor ik nog van je.
    Liefs Wilma

  • 06 Augustus 2017 - 16:19

    Elly Dolmans:

    Hoi Mieke, erg leuk ik wil graag een boek bestellen, laat maar weten hoe ik kan betalen dan komt het wel goed.
    Lijkt me leuk om zelf te zien hoe de kinderen op het boek reageren, zou zelf brengen geen optie zijn.Er valt altijd iets te wensen en anders moet je het maar doen met een filmpje of foto's.
    Groetjes Elly.

  • 06 Augustus 2017 - 16:47

    Huub En Bernadette:

    We zijn benieuwd. Uiteraard schaffen we er ook een aan

  • 06 Augustus 2017 - 18:01

    Willeke En Be:

    Hoi Mieke,

    Hard gewerkt Mieke. Wat mooi dat het boek af is. Zal je wel voldoening geven. Wij zijn erg benieuwd. Lieve groet, Be en Willeke

  • 06 Augustus 2017 - 18:25

    Elske:

    Hallo Mieke, ja ik ontvang graag een exemplaar van je boek. Fijn dat het af is. Ik ben erg benieuwd.
    Groetjes Elske

  • 06 Augustus 2017 - 21:14

    Wilma Winteraeken:

    hoi Mieke, natuurlijk ben ik nieuwsgierig en hebberig genoeg, om jouw boek te willen hebben.
    Het is je weer gelukt, goed gedaan, meisje! Veel liefs, van Wilma.

  • 06 Augustus 2017 - 23:28

    M.Kempener:

    Hallo Mieke,
    Wij zien uit naar het boek, laat maar horen als het uitkomt
    Gr Marjan

  • 07 Augustus 2017 - 12:36

    Marianne Ivens:

    Hallo Mieke,

    Wat een goed idee, ben benieuwd en het lijkt me interessant om het boek te lezen, natuurlijk wil ik een exemplaar, graag zelfs!

    Lieve groet,
    Marianne

  • 07 Augustus 2017 - 22:42

    Jacqueline Schmidt:

    Hoi Mieke,
    Ook ik ben benieuwd naar je boek en wil er een aanschaffen.
    Laat maar horen als het zover is.
    Groetjes,
    Jacqueline

  • 08 Augustus 2017 - 09:50

    Jacqueline Van Vliet:

    Erg benieuwd naar het boek en koop het graag!
    Liefs
    Jacky

  • 08 Augustus 2017 - 10:47

    Hanneke B:

    Hoi Mieke,
    Leuk. Ik doe mee!

  • 09 Augustus 2017 - 21:18

    Gemma:

    Hi bezige bij!, wij zijn zeer benieuwd naar jouw creatie en willen graag een exemplaar bemachtigen.

  • 21 Augustus 2017 - 11:22

    Truus En Jo Houben:

    Voor ons ook een exemplaar !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Bardiya

Terug naar Nepal.

Van november 2015 t/m januari 2016 reisde ik solo door India en Nepal, heb vele avonturen beleefd, maar vooral veel mensen ontmoet. Ik ben opgelicht in Delhi, heb in diezelfde stad een fietstocht gemaakt door een onovertroffen verkeersdrukte, vergezeld door hartsvrienden en verstokte wereldreizigers Willeke en Be.

Vervolgens in Nepal een korte Himalayatrekking met 3 Nederlandse vrouwen en een gids, fijne contacten met een Italiaanse fotograaf en andere ruige Himalayaklimmers. Na 4 weken belandde ik in Bardia, nabij het daar gelegen wildpark en werd uitgenodigd op de plaatselijke school. Daar heb ik uiteindelijk 3 weken vrijwilligerswerk gedaan en via donaties uit Nederland de school van vele materialen kunnen voorzien. Hier ben ik mee doorgegaan vanuit Nederland, heb de contacten warm gehouden en ben heel blij dat ik aanstaande februari voor 4 weken terug kan gaan. Opnieuw met educatieve materialen vanuit o.a. donaties.

Mijn vorige reis eindigde in India, nadat ik de grens Mahendranagar-Banbassa met paard en wagen ben overgestoken, op weg naar Rishikesh, spiritueel centrum van de wereld. Op die plek luidde ik 2016 in en kreeg spoedig enkele malen apenvisite op mijn hotelkamer. Uiteindelijk ben ik via een kort verblijf in Delhi teruggevlogen naar huis, als een rijker persoon, maar moeizaam wennend aan mijn oude wereld.

Ik hoop op deze site mijn avontuur schrijvend te kunnen vervolgen. Tijdens mijn verblijf in Bardia liet deze site het afweten en heb ik mijn lezers bediend via e-mail. Mocht je interesse hebben in het vervolg, laat dit dan even weten middels een bericht op deze site.

Namaste,
Mieke.

Recente Reisverslagen:

01 Januari 2024

Van Lutjebroek naar Bardia, op de fiets.

12 December 2023

Weer een reddende engel

10 December 2023

Verbinding

08 December 2023

Afzien en genieten

05 December 2023

Geschiedenisles
Mieke

Van november 2015 t/m januari 2016 reisde ik solo door India en Nepal, heb vele avonturen beleefd, maar vooral veel mensen ontmoet. Ik ben opgelicht in Delhi, heb in diezelfde stad een fietstocht gemaakt door een onovertroffen verkeersdrukte, vergezeld door hartsvrienden en verstokte wereldreizigers Willeke en Be. Vervolgens in Nepal een korte Himalayatrekking met 3 Nederlandse vrouwen en een gids, fijne contacten met een Italiaanse fotograaf en andere ruige Himalayaklimmers. Na 4 weken belandde ik in Bardia, nabij het daar gelegen wildpark en werd uitgenodigd op de plaatselijke school. Daar heb ik uiteindelijk 3 weken vrijwilligerswerk gedaan en via donaties uit Nederland de school van vele materialen kunnen voorzien. Hier ben ik mee doorgegaan vanuit Nederland, heb de contacten warm gehouden en ben heel blij dat ik aanstaande februari voor 4 weken terug kan gaan. Opnieuw met educatieve materialen vanuit o.a. donaties. Mijn vorige reis eindigde in India, nadat ik de grens Mahendranagar-Banbassa met paard en wagen ben overgestoken, op weg naar Rishikesh, spiritueel centrum van de wereld. Op die plek luidde ik 2016 in en kreeg spoedig enkele malen apenvisite op mijn hotelkamer. Uiteindelijk ben ik via een kort verblijf in Delhi teruggevlogen naar huis, als een rijker persoon, maar moeizaam wennend aan mijn oude wereld. Ik hoop op deze site mijn avontuur schrijvend te kunnen vervolgen. Tijdens mijn verblijf in Bardia liet deze site het afweten en heb ik mijn lezers bediend via e-mail. Mocht je interesse hebben in het vervolg, laat dit dan even weten middels een bericht op deze site. Namaste, Mieke.

Actief sinds 06 Nov. 2015
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 80158

Voorgaande reizen:

22 Januari 2020 - 21 Februari 2020

Relativeren.

16 Februari 2017 - 17 Maart 2017

Terug naar Nepal.

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

02 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: